چطور با استفاده از هر دوربینی یک تصویر سراسرنما بگیرید قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
 
4 ) مرحله نوردهی دوربین را معین نمایید
بخش اعظم دوربین‎های اشاره کن و عکس بگیر امروزی به طور خودکار از تصویر نخستین پیکربندی صحیحی برای نوردهی تصویر در حیث می‎گیرند و آن را در تصاویر بعدی محافظت می‎کنند تا جای ممکن تراز جزئیات بالا باشد و بتوانید یک تصویر سراسرنما با مرحله نوردهی یکنواخت بگیرید .
ولی زمان استعمال از دوربین‎های حرفه‎ای با پیکربندی دستی , می بایست از وضعیت نورسنجی دستی به کارگیری فرمایید . اما گذشته از انجام این عمل , بایستی میانگین پیکربندی نوردهی را برای صحنه خویش با یاری نورسنج دوربین معلوم فرمائید . طریق انجام این عمل به طور تحت است :
• وقتی که در وضعیت خودکار ( Auto ) یا این که برنامه ( Program ) یا این که سبز ( گرین ) قرار دارید , در منوی دوربین شایسته ترین روش نورسنجی را ( ماتریسی , نقطه‎ای یا این که تمرکز بر راس ) برای صحنه گزینش فرمایید . توصیه می‎کنیم از طریق نورسنجی ماتریسی یا این که ارزیابی‎کننده به کار گیری فرمایید زیرا یک سری نصیب از صحنه را چک می‎کنند تا تراز نوردهی کلی معلوم شود .
• در حالی که دوربین خویش را به نواحی مختلفی از صحنه گرفته‎اید چندین عکس از بخش‎های متفاوت صحنه بگیرید و به موقعیت نورسنجی دوربین اذن دهید برای هر صحنه ضریب اف ( گشادگی روزنه دیافراگم ) و سرعت شاتر را سفارش دهد .
• حواستان به پیکربندی نوردهی باشد تا جلوی نوردهی بیش تر از حد نواحی روشن‎تر صحنه , مثل جزئیات عرش , را بگیرید .
• در غایت برگه مدرج روی دوربین ( dial ) را بچرخانید تا در وضعیت به کارگیری از نورسنجی دستی قرار گیرد و پیکربندی سرعت شاتر و ضریب اف انتخابی خویش را در آن قرار دهید تا بتوانید عکاسی را آغاز نمائید .
فراموش نکنید پیکربندی مناسب تعادل سپید خویش را قبلی از عکاسی سراسرنما گزینش فرمائید .
5 ) ویرایش‎های اضطراری را روی عکس انجام دهید
 
اگر با استعمال از نرم افزار دوربین یک تلفن همراه هوشمند قصد دارید عکس پانوراما بگیرید , بعید است بتوانید روی تصویر ویرایش‎های حتمی را انجام دهید زیرا دوربین بعد از اینکه تصاویر را گرفتید به طور خودکار آن‎ها را با نیز سرهم‎بندی می‎کند .
ولی در شرایطی‌که قصد دارید تراز سرهم‎بندی را بعدا با به کار گیری از یک برنامه دستکاری عکس انجام دهید , می‎توانید تغییرات حتمی برای نوردهی و تصحیح هرگونه اعوجاج را نظر نمائید تا در تراز سرهم‎بندی به مراتب کارتان ساده‎تر شود .
احتمالا در صورتیکه تصویر سراسرنمای آخری بخش‎های یکنواختی داشته باشد بدون چاره به تکرار این سطح گردید .
6 ) تصاویر خویش را به صورت یک تصویر سراسرنما سرهم‎بندی نمایید
در غایت , با استعمال از یک نرم‎افزار بازنویسی عکس عالی تصاویر خویش را سرهم‎بندی فرمایید . برنامه‎هایی نظیر لایت‎روم و Camera Raw گزینه‎هایی خوب می باشند زیرا می‎توانند یک سری تصویر ناپخته را به صورت یک تصویر سراسرنما یا این که HDR مخلوط ‎کنند و آن را با جزئیات فوق‎العاده بالایی با فرمت DNG ذخیره سازند .
جزئیات تصویر آخرین را بررسی فرمایید تا وجود هرگونه دوگانگی و یکنواخت نبودن در تصویر که از دستتان در رفته است معلوم شود و آن گاه به سطح آنگاه برگردید و تصویر آخرین را خوبتر فرمائید . آتلیه عکاسی نوزاد
در پایان , رزولوشن را گزینش نمائید و با اعتنا به انگیزه به کارگیری از تصویر بهینه‎سازی‎های حتمی را انجام دهید .
نکاتی که هنگام به چنگ آوردن یک عکس پانوراما بایستی به یاد داشته باشید
1 ) از وضعیت عکاسی پانوراما به کار گیری اضطراری را ببریدآتلیه بارداری
در‌صورتی‌کهدوربینی با شرایط عکاسی پانوراما دارید , از این وضعیت به کارگیری فرمایید . وجود آن به شما یاری خواهد کرد یک‌سری تصویر بگیرید و یک تصویر پانوراما به‌وجود می‎آورد و این مجال را خواهید داشت تا پایانی تصویر را بررسی نمائید و آن را با یک نمای زنده از صحنه‎ای که دوست داریدعکس آن را بگیرید , در یک مرحله قرار دهید .
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: